دخترها پرنسس خانه هستند، پرنسس‌هایی که در هر سن نیازمند توجه و مراقبتند. دختر سرشار از ناز و عشوه‌های رنگارنگ است و در خیال خود شبیه همان سیندرلا، سفید برفی یا باربی کارتون مورد علاقه‌اش است. ظرافت در تمام مسائل مربوط به آنها باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه فضایی از خانه که تمام وقتشان در آنجا صرف می‌شود. دخترها در اتاقشان از دوست خود پذیرایی می‌کنند، رویا می‌بافند و به وقت دلتنگی به آنجا پناه می‌برند. در مورد اتاق فرزند دختر بهتر است حساسیت‌های ظریف و دخترانه او را در نظر بگیرید و از این فکر کلیشه‌ای که تمام دخترها عاشق رنگ صورتی هستند بیرون بیایید.
قبل از هر اقدامی لازم است تا از سلیقه فرزندتان آگاهی کافی پیدا کنید و سپس به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.
همانطور که گفتیم فرزند دختر روحیه حساسی دارد و رنگ‌های مورد علاقه‌اش غالبا در ردیف رنگ‌های پاستیلی و ژورنالی است که این ترکیب بندی برای رنج های مختلف سنی متغییر است.

۱. بهترین اتاق خانه را به دخترتان اختصاص دهید

با توجه به روحیه‌ی لطیف کودکان و آسیب پذیری بالای آنان پیشنهاد می‌کنیم، بهترین اتاق منزل را برای آن‌ها در نظر بگیرید. اتاقی با نور کافی که از فضاهای کثیف منزل مانند دستشویی، حمام یا آشپزخانه فاصله داشته باشد.

۲. از دخترتان مشورت بگیرید

در انتخاب رنگ غالب اتاق کودکان بهتر است آنها را در انتخاب رنگ آزاد بگذارید البته پیشنهاد می کنیم برای اجتناب از انتخاب طرح و رنگ‌های غیرمعقول توسط آنها، محدودیتی را در رنگ‌های گزینشی آنان تعیین کنید. اما اگر پرنسس شما یک کودک زیر 3سال است می‌توانید از رنگ های زرد، صورتی کمرنگ، بنفش کمرنگ و سبز روشن استفاده کنید. رنگ‌های مذکور مایه‌ی نشاط و آرامش کودک هستند و خواب آرامی را برای او رقم می زند.

۳. چه تختی برای اتاق دخترانه مناسب است؟

به طور کلی تزئین اتاق کودکان، نیارمند ابتکار است! به لحاظ استاندارد فضایی توصیه می کنیم تخت کودک را به عریض‌ترین دیوار اتاق خواب که ترجیحا روبه‌روی در است، تکیه دهید و کنار تخت، از یک صندلی راحتی، میز کوچک و چراغ خوابی با نور ملایم و رنگی استفاده کنید.

امروزه در بازار تخت‌هایی با شکل‌ها،طرح‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود؛ می توانید تختی شبیه کالسکه سیندرلا بخرید و او را تا قصر پادشاه رویایش بکشانید.

۴. فرزندتان را منظم و کتابخوان کنید

در مکان مناسبی از اتاق، قفسه کتاب ، میز و صندلی و چراغ مطالعه‌ای بگذارید تا کودک برای کتاب خواندن تشویق شود. قفسه‌های دیواری چند طبقه فراموشتان نشود. می‌توانید طبقه‌ای از آن را ، برای گذاشتن اسباب بازی‌های کودک مورد استفاده قرار دهید و در طبقه‌ای دیگر کتاب و یا وسایل کار دستی‌اش را بگذارید.

طراحی داخلی اتاق خواب

۵. به فکر آینده باشید

دخترها با افزایش سن نیازمند اتاقی با دیزاین متناسب زمان خود هستند. بهترین ترکیب برای چیدمان اتاق آن‌ها ترکیب رنگ دلخواهشان در کنار رنگ سفید هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تخت، کمد، میز تحریر و قفسه‌ها را در میان مدل‌های چوبی سفید رنگ در بازار جست و جو کنید زیرا در این صورت می‌توانید تا دوران جوانی دخترتان مطمئن باشید که نیازی به تعویض وسایل نیست.

۶. خلاقیت دخترتان را پرورش دهید

در دکوراسیون اتاق دختران باید بین همه‌ی مختصات روزهای کودکی و لحظات حال یک دختر نوجوان، تعادل مناسب پیدا شود. حالت احساسی و عواطف دخترانه را با دکوراسیون به اتاق اضافه کنید. اگر او عاشق کتاب است، یک گوشه دنج برای او در نظر بگیرید و از تزیینات و عناصری که در رویاهای دخترتان برایش الهام بخش است استفاده کنید.

۷. اهمیت کاربردی بودن

زیبایی مهم است ولی کاربردی بودن دکوراسیون از آن مهم‌تر است. در مورد اتاق کودک شما همیشه باید به اهمیت قفسه‌ها فکر کنید و بدانید که کودکتان وسایل زیادی دارد که باید برای تمام آنها جایی در نظر بگیرید. علاوه بر این با بزرگ‌تر شدن دخترتان، مبلمان سفید همچنان می‌تواند سر جای خود بماند. ملافه‌ها، لوازم تزئینی و رنگ دیوارها می‌توانند به‌راحتی براساس سلیقه‌ی شخص تغییر داده شوند. وسایل داخل کشو‌ها و قفسه‌ها هم می‌توانند به‌جای عروسک و اسباب‌بازی با مجلات و لوازم آرایشی پر شوند.
دیوارها در این سن می‌تواند به خواست دختر جوانتان تغییر رنگ دهند و ابعاد کمد لباس‌ها و میز آینه به میزان افزایش نیاز او بزرگ‌تر شود.

[su_button url=”http://www.decoreto.com/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF//” style=”flat” background=”#61b43b” center=”yes” radius=”round” icon=”icon: external-link”]برای مطالعه بیشتر درباره دکوراسیون اتاق کودک زیبا و کارآمد اینجا کلیک کنید[/su_button]

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن