ابعاد اتاق نشیمن خود را دو برابر کنید

«کاش می‌شد اتاق نشیمن‌مان کمی بزرگتر بود، فکرش را بکن که می‌شد دو برابرش کرد!» اگر شما هم این جملات را در سرتان زمزمه می‌کنید یا از همسرتان مدام می‌شنوید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید زیرا ما راهکارهایی داریم که می‌تواند در تغییر ابعاد اتاق نشیمن مشکل شما را حل کند.

البته به شما قول می‌دهیم این راه حل مربوط به خراب کردن یا تغییر دادن هیچ دیواری هم نیست!

و این نکته را نیزفراموش نکنید که برای گرفتن راهنمایی می‌توانید هر وقت که خواستید از تیم طراحان دکورتو کمک بگیرید ما در کنارتان هستیم تا فضایتان را وسیع‌تر و زیباتر کنید.

ابعاد اتاق نشیمن مبل سفید

رنگ‌های روشن را جدی بگیرید!

اگر می‌خواهید فضایتان بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد باید سراغ رنگ‌های روشن بروید.

شما هم احتمالا شنیده‌اید که رنگ سفید فضای خانه را بزرگتر می‌کند، بله این نکته کاملا درست است اما تنها نباید به دیوار بسنده کنید. رنگ روشن را در تمامی وسایل اتاق نشیمن مد نظر داشته باشید.

ممکن است با خودتان فکر کنید که اتاق نشیمن یک اتاق پر کاربرد است و رنگ روشن می‌تواند دوام وسایل را کاهش دهد؛ ما برای این مسئله هم راه حل داریم شما می‌توانید وسایل اصلی را با رنگ روشن انتخاب کنید و بعد از آن برای وسایل پر کاربردتر مانند میز سراغ رنگ‌های تیره بروید.

به طور کلی انتخاب مبلمان به رنگ روشن فضا را بزرگتر از چیزی که هست می‌کند بنابراین ذهنتان را محدود به رنگ سفید نکنید.

حتی یک رنگ خاکستری ملایم هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و با انتخاب کوسن‌های رنگارنگ فضا را زیباتر کنید.

ابعاد اتاق نشیمن مبل خاکستری

به یک شی متضاد فکر کنید

اگر بخواهید در مورد ریزه کاری‌های دکوراسیون داخلی بدانید باید اشاره کنیم که ما با تضادها سرو کار داریم.

بنابراین اشاره به اینکه سراغ رنگ‌های روشن بروید به این معنا نیست که شما نمی‌توانید یک شی تیره در فضا جاسازی کنید.

پیشنهاد ما این است که یک عنصر کوچک سیاه و یا تیره در فضایتان بگذارید تا احساس تضاد و شهامت را به محیطتان برگردانید.

با اضافه کردن تضاد خواهید دید که محیط عمق پیدا خواهد کرد و این خود ابعاد اتاق نشیمن شما را بزرگتر نشان خواهد داد.

ابعاد اتاق نشیمن متمایز

دیوار گل‌گلی را کجا بگذارید؟

روی یک دیوار تاکید کنید، شما باید یک دیوار مناسب را انتخاب کنید و کاری متفاوت روی آن انجام بدهید اگر دیواری دارید که پنجره دارد پیشنهاد ما این است که سراعش بروید و یک کاغذ دیواری روشن اما متفاوت از سایر دیوارهایتان برایش برگزینید.

وقتی که دیوارهای اطراف روشن هستند و یک دیوار وسط با کاغذی ملایم پوشیده شده باشد ابعاد اتاق نشیمن شما عمیق‌تر به نظر خواهد رسید.

همچنین یک تنفسی در فضا ایجاد خواهید کرد که برای دکوراسیون امروز اهمیت زیادی دارد.

ابعاد اتاق نشیمن مبلمان ال

برای تغییر ابعاد اتاق نشیمن چه پرده‌ای مناسب است؟

استفاده از پرده‌های توری برای اتاق نشیمن می‌تواند گزینه مناسبی باشد با توجه به اینکه شما در اتاق نشیمن فضای کاملا خصوصی ندارید می‌توانید بیخیال رویه پرده‌های ضخیم شوید و به همان پرده‌های توری اکتفا کنید.

این پرده‌ها امکان دیدن منظره روبه رو را به مخاطب می‌دهند و همین امر باعث این احساس می‌شود که فضا وسیع‌تر است.

اگر می‌خواهید فضای کاملا خصوصی داشته باشید و نور بیرون داخل نشود می‌توانید از پشت پرده استفاده کنید ولی اگر بازهم اصراری به رویه پرده ضخیم دارید بهتر است آنها را به شکل قرینه انتخاب کنید تا فضا را از نظر بصری خلوتتر نشان دهد.

ابعاد اتاق نشیمن با پرده های زیبا

نور را دست کم نگیرید

سراغ چراغ‌های مختلف بروید. نور طبیعی راه زیادی را باید طی کند تا ابعاد اتاق نشیمن شما را بزرگتر نمایش دهد بنابراین بهتر است خودتان دست به کار شوید و با نورهای مصنوعی این کار را انجام دهید.

منابع نور مختلفی برای فضایتان در نظر بگیرید تا در طول روز نور کافی و شب هنگام نور ملایم و رمانتیکی به اتاق دهد. پیشنهاد ما این است که حداقل سراغ 3 منبع نور بروید:

می‌توانید نور از کف، چراغ رومیزی، آویزها، و یا نور از سقف کاذب را انتخاب کنید.

سراغ قالیچه‌های بزرگ بروید

از یک قالیچه مناسب استفاده کنید؛ قالیچه‌ها وسایل خوبی برای جدا سازی فضاها هستند.

به طور مثال شما می‌توانید از آنها برای قرار دادن یک ست مبل کنار هم استفاده کنید و فضای مبلمان دیگر را کاملا از این دسته جدا سازید.

برای اینکه ابعاد اتاق نشیمن شما بزرگتر به نظر برسد پیشنهاد ما این است که از فرش بزرگتری استفاده کنید تا جهت نگاه مخاطب را نشکند و امتداد آن اتاق را وسیعتر از چیزی که هست نشان دهد.

ابعاد اتاق نشیمن دوبرابر

از کلک آینه استفاده کنید

از یک آینه بزرگ استفاده کنید. اضافه کردن آینه به راحتی می‌تواند چشم را فریب دهد و شما تصور می‌کنید که اتاق واقعا دو برابر چیزی که هست نشان داده می‌شود.

به خصوص اگر بتوانید از آینه برای پوشاندن یک در کامل یا پنجره‌ای استفاده کنید که به فضای دیگری باز می‌شود. استفاده از آینه جسارت می‌خواهد جسور باشید تا پاداشش را ببینید.

ابعاد اتاق نشیمن آینه کاری شده

جادوی میزهای جمع و جور

برای اینکه ابعاد اتاق نشیمن بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد باید از وسایلتان کم کنید.

اما مطمئنا قصد ندارید که سراغ مبلمان بروید زیرا اتاق نشیمن بدون مبلمان کافی برای نشستن دیگر به چه دردی می‌خورد؟!

پس بهتر است به میز جلوی مبلتان فکر کنید. تا جاییکه می‌توانید یک میز کوچک و یا جمع و جور انتخاب کنید. میز پایه فلزی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که می‌توانید میز وسط را از اتاق نشیمن حذف کنید که چه بهتر! در این صورت می‌توانید از میزهای کناری استفاده کنید که کاملا مدرن هستند و در بسیاری از موارد احتیاجات شما را برطرف خواهند کرد.

 

راز کمدهای بدون در

در آخر اگر قصد دارید از کمد استفاده کنید پیشنهاد ما انتخاب کمدهای بدون در است که بازهم در مقایسه با بوفه‌های بسته فضا را وسیع‌تر می‌کند.

شما در نهایت سادگی می توانید با این نکات مهم که در این مطلب با هم مرور کردیم ابعاد اتاق نشیمن خود را حداقل دو برابر حال حاضر کنید.

 

[su_button url=”http://www.decoreto.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7/” style=”flat” background=”#61b43b” center=”yes” radius=”round” icon=”icon: external-link”]پیشنهاد مطلب : طراحان داخلی و ۸ ویژگی که باید درباره آنها بدانید[/su_button]

 

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن