پسرها مردان کوچک خانواده‌اند؛ آنها پر از انرژی هستند و نکته جالب اینکه در طول زمان رشدشان این انرژی و فعالیت صدچندان می‌شود. برای دکوراسیون اتاق پسر کوچک تا جوانتان باید به رنگ‌ها، اشکال و لوازم دقت خاصی داشته باشید. بهتر است رنگ‌ها و لوازم را به نحوی انتخاب کنید که به قدر کافی خلاقانه باشد و تا حد امکان پسرتان را به دنیای قهرمانان خیالی‌اش ببرد.

پسران در کودکی خود را به جای قهرمان قصه‌ها می‌گذارند و در نوجوانی عموما علاقه مند به ورزش، موسیقی، اتومبیل و حتی بازیگری می‌شوند. برای قلمرو مرد کوچک خود، نیازمند یک فضای شاد هستید که او را به وجد بیاورد. سعی کنید در دکوراسیون اتاق خواب فرزند خود از الگو و زمینه‌ای استفاده کنید که چشم شما را بیش از حد در فضا نچرخاند! این کار ذهن فرزندتان را مشوش خواهد کرد! می‌توانید از رنگ‌های یکسان، ولی در طرح‌های مختلف استفاده کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا متناسب سن فرزند پسرتان به دکوراسیون دلخواه اتاقش دست پیدا کنید.

قلمرویی برای مرد کوچک خانواده!

اگر فرزند شما هنوز خیلی کوچک‌تر از آن است که نظری درباره دکوراسیون اتاقش دهد به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ‌هایی مانند سرمه‌ای، آبی، سبز و حتی زرد و قهوه ای را در کنار رنگ‌های خنثی مانند سفید استفاده کنید. این رنگ‌ها کاملا متناسب فرزند پسر شماست زیرا علاوه بر آرامش حس کنجکاوی را نیز تحریک می‌کند. به‌علاوه می‌توانید شخصیت‌های کارتونی را روی دیوار اتاق نقاشی کنید و حتی از استیکرهای مخصوص این کار که در بازار به وفور پیدا می شود استفاده کنید. تخت، کمد، میز و یا لوستر را می‌توانید از ساده‌ترین شکل ممکن انتخاب کنید زیرا در سنین کودکی تا نوجوانی بچه‌ها نیازمند فضایی آرام و فاقد تنش هستند.

اهمیت جزیيات در دکوراسیون اتاق پسر نوجوان

دوران نوجوانی فرزند پسر از سخت‌ترین دوره‌ها برای دکوراسیون یک اتاق مناسب است. زیرا در این سن باید بیشتر به ریزه‌کاری‌ها اشراف داشته باشید و علایق فرزندتان را که حتی گاهی به نظر نامعقول می‌آید را در نظر بگیرید و در نهایت فضایی را متناسب با سلیقه خود و فرزندتان مهیا کنید.

در این دوره ممکن است رنگ دیوارها به رنگ های تندتر و عمیق تر مانند قرمز یا نارنجی تغییر کند یا وسایل اتاق از ظاهر معمولی خود خارج شود اما توجه کنید حتما این رنگ ها در میزان کم و به طور مشخص برای یک دیوار به کار برده شود تا فرزندتان در طولانی مدت دچار پریشانی نشود.

 

 

به خاطر داشته باشید تخت، میز، روتختی، کمد و سایر اکسسوری های اتاق او در این سن ممکن است متناسب با سلیقه‌اش تغییر کند. سعی کنید به پسر دوست داشتنی و شجاع خود کمک کنید تا به رویاهایش دست یابد. اگر مرد جوان شما به ماشین سواری یا فوتبال علاقه زیادی دارد به سراغ تخت خوابی با همین شمایل بروید و یا اگر دوست دارد قایقی داشته باشد از تخت خوابی با شکل قایق استفاده کنید.

 

رنگ‌های سرد مناسب پسران جوان

در دوران جوانی ایجاد کردن دکوراسیونی سرد و ساده نیز غالبا برای پسرانی که به جوانی می رسند مناسب خواهد بود. می‌توانید از رنگ مشکی برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. مطمئن باشید که پسرتان بدش نخواهد آمد! اما به طور کلی در این سن دیگر فرزند شما سبک و سلیقه مختص به خود را دارد و از این لحاظ بهتر است او را در انتخاب چیدمان اتاقش آزاد بگذارید.

 

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن