تا به حال شده به این فکر کنید که کاش فضای نشیمن دل‌بازتر بود یا نور پذیرایی بدون هیچ لامپ اضافه‌ای بیشتر می‌شد؟ شاید از خودتان پرسیده باشید که کدام اکسسوری، یک خانه لاکچری را برایتان رقم می‌زند؟ ما در این مطلب از راز آینه‌های دکوراتیو با شما سخن می‌گوییم و اسرار این عنصر جادویی را برایتان برملا می‌کنیم.

یک خانه آینه‌ای را در ذهنتان مجسم کنید، تصور کنید دورتا‌دور شما را یک فضای آینه‌کاری شده در‌برگرفته است! حتما احساس مرموزی در زیر پوستتان می‌غلتد؛ یک بی نهایت خیره کننده که به نور و اشیا عمق می‌بخشد. ما به پشتوانه معماری اصیل و شگفت آورمان در آینه‌کاری جز چیره دستان جهان به شمار می‌آییم. خیلی قبل‌تر از آنکه غربی‌ها اهمیت آینه را در دکوراسیون یک فضا کشف کنند، ما دانسته بودیم که چطور زیبایی را تکثیر کنیم و دیوارنگاره‌ها، طاق‌ها، سرستون‌ها و گچبری‌های آینه‌کاری شده را در ترکیبی حیرت‌انگیز با فضا عجین کنیم. ما هنر را با زیبایی آمیختیم و به وسیله‌ی آینه‌ها به فضا عمق بخشیدیم چرا که آینه نور را انعکاس می‌دهد و  جادوی فضا را دوبرابر می‌کند پس جای هیچ تعریف و تمجید اضافه‌ای نیست تا به شما از نقش این عنصر موثر در دکوراسیون داخلی خانه‌تان بگوییم.

چرا آینه؟

آینه‌ها، منعکس کننده، خیره کننده، عمق دهنده و درخشان هستند و این خصوصیات را به فضایی که در آن قرار می‌گیرند هدیه می‌دهند اما مانند بسیاری از اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی قلق خاص خود را دارد. در فنگ‌شویی نیز آینه نماد آب است که باعث آرامش، گستردگی و تازگی فضا می شود.

مکان‌یابی درست، قانون اول

هنگام نصب آینه کاملا توجه کنید که آن‌ها قرار است چه چیزی را انعکاس دهند؟ تاثیر آینه‌ها همانطور که گفتیم بسیار زیاد است به شکلی که اگر تصویر مثبتی را انعکاس دهند زیبایی یک فضا را دوچندان می‌کنند. به علاوه یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها قابلیت جابه‌جایی است، به این ترتیب در صورت تصمیم به تغییر دکوراسیون هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آینه‌های بزرگ معجزه می‌کنند

می‌خواهید یک فضای 50 متری را صد متر کنید؟ کافیست یکی از دیوارها را با آینه‌های دکوراتیو کاور کنید. آینه‌ها مانند اثر هنری نقاشان معروف هستند که تصویر اولین دیدارشان تا سال‌ها در ذهن می‌ماند. بنابراین بسیار حائز اهمیت خواهد بود که از آینه‌ای با کیفیت بالا استفاده کنیم و آن را در مکانی نصب کنیم که بهترین بازتاب را داشته باشد. با این اوصاف به شما پیشنهاد می‌کنیم از آینه‌های بزرگ برای اتاق ناهارخوری استفاده کنید تا موجب روشن شدن بیشتر اتاق و عمق بخشیدن به فضا شود.  

یک اثر دراماتيك خلق کنید

نظرتان در مورد آینه‌های قدی چیست؟ آینه‌های دکوراتیو قدی امروزه به عنوان یک مد مورد علاقه بوده و  در دکوراسیون خانه‌ها و حتی ادارات به کار برده می‌شود. اما زیباشناسی این آینه ها به چه شکل است؟در واقع  آينه‌اي كه تا پايين ديوار برسد اثر چشمگيري در يك فضاي كوچك دارد. استفاده از آينه‌های قدي قاب شده بر زیبایی فضاهایی مثل اتاق خواب، اتاق پذیرایی و به خصوص راهروها می‌افزاید و به شکل معجزه‌آوری فضا را دلچسب‌تر از گذشته نشان می‌دهند.

پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی

ورودی ساختمان همان جایی است که طراحان دکوراسیون داخلی به آینه‌کاری آن علاقه بسیاری دارند. چراکه ورودی‌ها اولین نقطه کانونی نگاه افرادی است که از بیرون وارد فضای شخصی شما می‌شوند.  بعلاوه ورودی‌ها عموما فاقد نور طبیعی هستند و آینه‌ها به کمک لامپ‌های مصنوعی می‌توانند روشنایی خلاقانه‌ای را بیافرینند.

جذاب ترین مکان برای آینه‌ها

تصور کنید انعکاس نور شمع و لامپی را که درست بر روی آینه مقابل میز ناهارخوری شماست؛ چه فضای شاعرانه ای مگر نه؟ جذاب‌ترین قسمت برای نصب آینه‌ها دقیقا دیوار مقابل میزناهارخوری است تا با ایجاد یک محیط گرم و دلچسب باعث افزایش زیبایی بصری خانه مدرنتان شود.

در پایان توجه کنید اندازه آينه‌ها بايد با هم و با ديوار متناسب باشد. از نصب آينه كوچك بر روي ديوار بزرگ اجتناب كنيد. برای آینه‌ها قاب‌هایی مناسب با فضا انتخاب کنید. مثلا در خانه‌ای که اکثر لوازمش چوبی است یا به شیوه سنتی دکور شده است قاب دور آینه بهتر است چوبی باشد و یا برای خانه‌ای که تمام اکسسوری‌هایش مدرن و لوکس است یک آینه با قابی فلزی بهترین گزینه خواهد بود.

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن