خانه نیاز دارد زنده بماند، بی‌شک فضایی بدون قاب عکس، مجسمه‌ها و المان‌های ظریف و کوچک فاقد روح است، قبول دارید؟خانه مادربزرگ‌ها را به خاطر دارید؟ به یاد دارید که جذابیت آن عکس‌های قدیمی و رنگ و رو رفته چه احساساتی را در شما  برمی‌انگیخت و چه میزان فضا را صمیمی و بی آلایش می‌کرد؟ در میان تمام اکسسوری‌های خانه وجود چندین قاب عکس در فضا ضروری و مهم است حتی اگر شما از آن دسته از افراد هستید که مجموع عکس‌های زندگیان کمتر از انگشتان یک دست باشد!

در این مطلب تصمیم داریم در مورد اهمیت قاب در دکوراسیون داخلی و تاثیر وجودی این عنصر با شما صحبت کنیم، به شما از نظم و بی نظمی چیدمانش بر روی دیوار بگوییم و نحوه انتخاب هر قاب را با توجه به محتوایش بررسی کنیم.

۱. مواظب باشید چه اطلاعاتی از خودتان به نمایش می‌گذارید

آنچه که در مورد قاب عکس در ابتدای ورود به خانه و یا محل کار توجه را به سمت خود جلب می‌کند روحیه صاحبخانه است. شما با دیدن قاب عکس‌های آویخته به دیوار یا میز و محتوای درونشان می‌توانید به آسانی کشف کنید که میزبانتان چه روحیاتی دارد؛ چه علایقی دارد و به چه چیزهایی اهمیت می‌دهد؟ حتی اینکه فردی خانواده دوست است یا هنری، مذهبی یا دانشمند.

عکس‌ها روح دارند، زنده هستند و به محیط جان می‌بخشند. شما با تصاویر موجود در قاب ها ممکن است به صد سال گذشته پرت شوید و یا در اثر هنری همان نقاش معروف غوطه‌ور شده و ساعت‌ها به تماشا بنشینید.  بنابراین، بهتر است فراموش نکنیم که چهاردیواری اختیاری ما باید رنگ و بوی زندگی‌مان را داشته باشد و در این خصوص هیچ چیز دیگری به اندازه عکس‌ها نمی‌تواند این‌ را به روشنی بازتاب دهد. در نتیجه بهتر است قبل از چاپ کردن عکس‌هایمان به این مسئله توجه کنیم که چه اطلاعاتی از خودمان را در عکس‌ها به نمایش می‌گذاریم.

۲. قانون بی‌قانون!

در چیدمان و نحوه قرارگیری قاب عکس‌ها هیچ قانون مشخصی وجود ندارد پس دستتان باز است. می‌توانید سیاه سفید‌ها را بغل رنگی‌ها بگذارید یا هنری‌ها را با مفاهیم مذهبی ترکیب کنید. حتی می‌شود قاب‌های مربع شکل را در کنار بیضی‌ها بچینید بدون آنکه به رنگ بندیشان حساس باشید. اما نکته بسیار مهم این است که هارمونی را رعایت کنید؛ منظور ما از هارمونی همان زیبای بصری است. قاب عکس ها باید به شکلی در کنار هم چیده شوند که چشم را نیازارند و به فضا جلوه دهند.

۳. اهمیت وسط‌چین بودن

نکته دیگری که باید به شما بگوییم این است که این تصور اشتباه را فراموش کنید که قاب عکس باید بالای دیوار نصب شود، قاب عکس‌ها بهتر است وسط تصویر تقریبا در ۱.۵ متری دیوار قرار بگیرد. در‌ هر‌حال نباید برای تماشای تصویر مجبور شوید که سرتان را خم و یا بالا کنید. در اتاق‌هایی که معمولا افراد می‌نشینند، مثل نشیمن و یا سالن غذاخوری سطح دید پایین‌تر است. پس تصاویر باید با توجه به این موضوع آویخته شوند.

۴. کدام عکس را بالاتر بزنیم؟

توجه به اهمیت عکس‌ها نیز از مواردی است که باید در انتخاب محل نصبشان به آن توجه کنیم. تصمیم بگیریم که چه عکسی مناسب چه فضایی است. پیشنهاد می‌کنیم قاب‌های با ارزش را در دیوار نشیمن یا پذیرایی آویزان کنید و برای هر عکس، متناسب با قدیمی یا جدید بودنش، قاب مناسب انتخاب کنیم.  

۵. قاب‌های چوبی یا نقره‌ای؟!

 برای آن‌که به فضا حس‌وحال طبیعت را اضافه کنید از قاب‌های چوبی استفاده کنید. قاب‌های نقره خانه‌ی شما را به گذشته می‌برند همینطور قاب‌هایی که فلزی و استیل هستند می‌توانند فضا را مدرن‌تر نشان دهند. 

نکته آخر اینکه تقارن یکی از عناصر مهم است. می‌توانید از قاب‌های یک شکل برای داشتن فضایی شیک استفاده کنید. به‌علاوه برای جلوه بیشتر نیز استفاده از نورهای مخفی یا ریسه‌های دیواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن