رنگ سلیقه شماست پس باید در انتخاب آن دقت کنید به خصوص زمانی که قرار است بخشی از فضای منزل یا محل کار شما باشد. انتخاب هر رنگ باعث می‌شود تا درهر محیط احساسات مختلفی داشته باشید؛ این شما هستید که تصمیم می گیرید محیطی صمیمی، آرام ، سرد و یا پرتنشی داشته باشید! به عنوان مثال سبز باوقار است و آرام، اگر مایل هستید که فضای دلخواه تان از آرامشی بی حد و مرز بهرمند شود؛ این رنگ انتخاب درستی است. در حقیقت منشا تمام زیبایی‌های جهان رنگ‌ها هستند؛ رنگ فرهنگ است و شخصیت انسان را معرفی می‌کند گویی تا عمق وجود آدمی نفوذ کرده و پنهانی ترین رازهایش را برملا می کند!

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تئوری رنگ‌ها و تاثیرشان در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم، به شما از اسرار نهان 8 رنگ اصلی پرکاربرد فضای داخلی بگوییم و درنهایت انتخاب را برعهده شما بگذاریم.

 

 

قرمز یک انتخاب جسورانه!

قرمز نماد قدرت و هیجان است. بمب انرژی است به گونه‌ای که انگار هیچ پایانی برایش نیست! قرمز ما جسور است و تحریک کننده و رده سنی خاصی برایش تعریف نشده است.
وجود این رنگ در فضا موجب حس نزدیکی بیشتر اشخاص به یکدیگر می‌شود اما استفاده از آن در ابعاد بالا به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون خانه کاملا اشتباه است زیرا به مرور زمان افراد را عصبی کرده و از حالت نرمال خارج می کند. بهترین کاربرد این رنگ در رستوران ها و فست فودهاست، می پرسید چرا؟ جواب ساده است، این رنگ فوق العاده اشتها آور است. پس اگر تصمیم گرفتید دکوراسیون رستوران خود را تغییر دهید از رنگ قرمز غافل نشوید.

نارنجی یک رنگ جادویی!

نارنجی ترکیب رنگ زرد و قرمز است؛ یعنی از ویژگی های مثبت هردو آنان استفاده کرده تا خود را نمایان کند. عشق و انرژی قرمز را دزدیده و مانند زرد محرک است. این رنگ در دکوراسیون خانه به محض ورود باعث خوش آمد گویی و نشاط می‌شود به علاوه شوخ طبعی را پرورش داده وعصبانیت را از بین می برد.
روانشناسان استفاده از این رنگ را داروی ضد افسردگی می دانند و اسمش را رنگ خوشبختی گذاشته اند!
اما استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی به مهارت خاصی احتیاج دارد.در انتخاب این رنگ برای دکوراسیون از انواع مات یا نیمه براق اش استفاده کنید. همچنین نارنجی بهترین رنگ برای اتاق کودک است اما نیاز به رنگ های مات دارد تا کمی به تعادل برسد. اشتهاآوراست دقیقا مانند رنگ قرمز! پس حتما حدس زده اید که کاربردش در رستوران و آشپزخانه تا چه میزان اهمیت دارد.

در به کاربردن رنگ زرد احتیاط کنید!

رنگ زرد به طرز قوی احساسات را برمی‌انگیزد و به سرعت توجه را به خود جلب کند. دراستفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی باید بسیار محتاط بود زیرا همان اندازه که می تواند کانون توجه باشد به همان مقدارهم می تواند اذیت کننده شود. زرد هم می‌تواند شادی آور باشد و هم منجر به خستگی بصری شود. قطعا زندگی در خانه ای که تمام وسایل و دیوارهایش به رنگ زرد است دیوانه کننده خواهد بود، به همین دلیل باید از زرد کم‌رنگ‌تر و ملایم‌تر استفاده کرد؛ مثل رنگ زرد کره صبحانه!

آبی، آرامش و صلح

آبی رنگی عمیق است که بر ذهن انسان تاثیرات شگفت انگیزی می‌گذارد. این رنگ، رنگ آرامش و صلح است و یک شروع احساسی برای تغییر دکوراسیون به شمار می رود. رنگ آبی برای اتاق خواب رنگ مناسبی است زیرا باعث می شود خواب عمیقی داشته باشید. برای نشیمن یا پذیرایی بهتر است از یک رنگ گرم هم کمک بگیرید تا دچار یکواختی نشوید. لازم به ذکر است که آبی نقطه ی مقابل قرمز در زمینه ی اشتها بوده، در حقیقت باعث از بین رفتن اشتها می‌شود، بنابراین نمی‌تواند رنگی مناسب برای اتاق ناهارخوری و آشپزخانه باشد.

سبز، باوقار و صلح پذیر

سبز آرامش مطلق است. حس صمیمیت را القا می کند و احساس سلامت و تازگی به محیط می بخشد. بهترین رنگ برای نشیمن است و ترکیب آن با رنگ های دیگر موجب یک چیدمان عالی در پذیرایی می شود. سبز در یک جمله نه شیرین است نه شور، نه ترش است نه تند، نه تلخ است نه بی مزه، طعمش اصیل است و کمی گس.
این رنگ منعطف است و نوعی مسکن به بدن انسان تزریق می کند بنابراین برای مراکز درمانی انتخاب درستی است.ازترکیب این رنگ با رنگ سفید حتی می توان برای فضای اتاق خواب نیز استفاده کرد.

بنفش، رنگ دوشخصیتی!

این رنگ هم خودمانی است هم رسمی. گاهی پیژامه به پا در اشکال کمرنگ تر برای اتاق خواب، یک فضای راحت را به ارمغان می آورد و گاهی کت و شلوار پوشیده در ظاهر ارغوانی تیره خود را مناسب نشیمن و پذیرایی می کند.
باعث تمدد اعصاب است و با محیط های آرام ارتباط تنگاتنگ دارد. بنفش رنگی مرموز و برانگيزنده احساسات است.طراحان داخلی آن را تخیلی می‌نامند چرا که درتمامی طیف‌ها جا می‌گیرد و گاهی حتی شمایل روحانی و عرفانی پیدا می‌کند.

سفید برای خانه نقلی ها

سفید رنگ پاکی و سادگی است، این رنگ برای دکوراسیون داخلی منازل و حتی شرکت ها بسیارمحبوب است. همانطور که گفتیم سفید رنگی خنثی است که در کنار تمامی رنگ ها به خوبی جلوه می‌کند به علاوه این رنگ باعث می‌شود تا فضای اتاق بزرگتر نشان داده شود و برای فضاهای کوچک بهترین گزینه است. البته روانشناسان معتقدند که استفاده از این رنگ برای تمام اکسسسوری‌های فضا باعث افسردگی و پریشانی می‌شود بنابراین ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم بین ابزارها و دیوارهای خانه یا محل کارتان تنها یکی را برای سفید بودن انتخاب کنید.

مشکی رنگ تجمل گراها

مشکی نماد قدرت، ثروت و هوش است. این رنگ از دسته رنگ‌های خنثی است که به تنهایی برای رنگ دیوارها مناسب نیست چرا که محیط را بسته و ترسناک نشان می‌دهد. بهترین گزینه برای فضاهای اداری است چرا که نشان دهنده تجمل و نظم است به علاوه مشکی رنگ بسیار خوبی برای فضاهای گذر مانند راهروهای كوچک یا گوشه های خانه است. این رنگ  به علت خنثی‌ بودن با هر رنگی که استفاده شود، تاثیر فوق العاده‌ای دارد. مشکی با رنگ‌های متالیک طلایی، نقره ای، مسی و برنجی جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کند. نکته جالبی که درباره این رنگ بهتر است بدانید این است که اگر بخواهید میزان توجه به چیزی را کاهش دهید، می‌توانید به آن مشکی مات بزنید.

 

 

[su_button url=”http://www.decoreto.com/shop/” style=”flat” background=”#61b43b” center=”yes” radius=”round” icon=”icon: external-link”]در فروشگاه دکورتو می توانید جدید ترین محصولات دکوراسیون داخلی را پیدا کنید[/su_button]

2 thoughts on “چه رنگی را برای دکوراسیون انتخاب کنیم؟

Comments are closed.

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن