دکوراسیون اتاق کودک خود را چگونه زیبا و کارآمد طراحی کنیم.

طراحی اتاق کودک می‌تواند در عین حال که سرگرم کننده است یک چالش هم به شمار رود.

بسیاری از والدین وقتی که صحبت از اتاق کودکان می‌شود مخصوصا اگر فرزند اولشان باشد بیشتر دنبال زیبایی هستند اما طراحان به خوبی می‌دانند که جاسازی و امکان استفاده در آینده عوامل مهمی هستند که اتاق کودک را تبدیل به یک اتاق کارا و مفید می‌کند.

اگر دوست دارید اتاق فرزند شما زیبا اما در عین حال پرکاربرد باشد بهتر است این 5 روش را سرلوحه قرار دهید.

با اصول شروع کنید

دکوراسیون اتاق کودک

اولین تصمیم مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک تخت خواب است؛ اینکه شما چه تختی را انتخاب می‌کنید نه تنها بر اینکه اتاق چگونه به نظر برسد تاثیر می‌گذارد بلکه بر کاربری آنهم موثر است.

تخت ساده می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد با توجه به اینکه فرزند شما به زودی بزرگ خواهد شد خرید تخت‌های بچگانه چندان توصیه نمی‌شود مگر اینکه بودجه برای شما اهمیت نداشته باشد و اقلا حاضر باشید دو سال بعد برای خرید تختی جدید هزینه کنید.

اگر دو فرزند دارید تخت‌های دو طبقه می‌تواند یک گزینه ایده آل باشد که هم در فضا صرفه جویی می‌کند هم در هزینه‌های شما.

فراموش نکنید تخت‌های چوبی با رنگ‌های متنوع می‌تواند اتاق فرزند شما را جذاب‌تر کند.

دکوراسیون اتاق کودک

تصمیم مهم دیگر در مورددکوراسیون اتاق کودک انتخاب رنگ پس زمینه است

پیشنهاد ما این است که از کودکان برای انتخاب رنگ کمک بگیرید.

این کار می‌تواند علاقه آنها به اتاقشان را بیشتر کند همچنین قدرت تصمیم گیری آنها در آینده را افزایش دهد. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه رنگی مناسب است می‌توانید سراغ رنگ‌های پایه و خنثی بروید به عنوان مثال سفید یا خاکستری و بعد از آن با دو رنگ شادتر فضا را پر انرژی کنید.

بهترین راه برای کشف اینکه کدام دو رنگ بهتر با هم ست می‌شوند استفاده از چرخه رنگ است که هارمونی رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

 اضافه کردن لایه‌ها در اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

فرش نقطه شروع خوبی برای اضافه کردن لایه‌ها بهدکوراسیون اتاق کودک است.

اگر از طراحان بپرسید غالبا سادگی را انتخاب می‌کنند زیرا آنها به خوبی می‌دانند که این اتاق به زودی با اسباب بازی‌ها، پوسترها و قاب عکس‌ها پر می‌شود بنابراین بهتر است شما هم به این انتخاب آنها اعتماد کنید.

هنگام خرید دقت کنید که فرشتان حتما با کیفیت باشد و به راحتی تمیز شود.

دکوراسیون اتاق کودک

حالا وقتشه که سراغ دیوارهایی که پنجره دارند بروید. یک ایده جذاب این است که این دیوارها را با رنگ‌های پر رنگ و کاغذ دیواری طرحدار مجزا کنیم و ایده دیگر این است که برخلاف دیگر دیوارها می‌توانید این قسمت را روشن‌تر کنید.

به هرحال شما در انتخاب کاغذ دیواری و رنگ‌ها خودمختار هستید فقط مطمئن شوید رنگ‌ها و طرح‌هایی که انتخاب کردید کنار یکدیگر به خوبی جلوه کنند و از شلوغ کردن فضا هم بپرهیزید.

یکی از راه‌های دیگری که می‌تواند رنگ را به اتاق کودکان بیاورد روتختی‌های جذاب است. شما در انتخاب روتختی می‌توانید با رنگ، طرح و بافت‌های زیبا فضای اتاق را بسیار شاد کنید.

جذابیت ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق کودک

نکته جالب در مورد طراحی دکوراسیون اتاق کودکان این است که شما می‌توانید از قوانین و چارچوب‌های ذهنی خودتان خارج شوید و به خلاقیت اجازه مانور دهید.

چه اشکالی دارد اگر یک دیوار اتاق را به شکل تخته سیاه درآورید تا کودکتان بتواند هرچقدر که خواست روی آن نقاشی‌های زیبا بکشد؟

البته نگران نباشید وقتی کودکتان به قدری بزرگ شد که دیگر نقاشی روی دیوار برایش جذابیت نداشته باشد به سادگی می‌توانید این دیوار را هم رنگ و یا کاغذ کنید.

اهمیت قفسه‌ها را دست کم نگیرید

دکوراسیون اتاق کودک

هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک قفسه سازی یک نکته بسیار مهم است.

یادتان باشد که هر چقدر که قفسه و کمد برای اتاق کودکتان در نظر گرفته باشید باز هم کم است! کودکان در طول سال‌های رشدشان وسایل زیادی را جمع می‌کنند و به طبع برای نگهداری آنها به قفسه‌های وسیعی نیاز دارند.

می‌توانید قفسه‌های باز را انتخاب کنید تا کودکان کتاب‌ها و اسباب بازی‌های گرانقیمتشان را به نمایش بگذارند. البته به کمدهایی که بتوان دنیای انبوهی از اسباب بازی را هم در آن پنهان کرد هم فکر کنید!

دکوراسیون اتاق کودک

نمایش کتاب‌ها در قفسه‌های دیواری راه خوبی برای تشویق کودکان به مطالعه است.

هنگامی که دارید در مورد قفسه سازی اتاق کودک تصمیم می‌گیرید سعی کنید به آینده اتاق و کودکتان هم فکر کنید! به طور مثال اگر فرزندتان دو سال دیگر در این اتاق باشد آیا هنوز هم برایش جذابیت خواهد داشت؟

این سئوالی است که باید به آن پاسخ دهید. داشتن میزی که در دیوار کار گذاشته شده هم می‌تواند گزینه مناسبی برای صرفه جویی در فضا باشد.

به اتاق کودکتان هویت دهید

دکوراسیون اتاق کودک

هر کودکی برای خود دنیای مخصوصی دارد سعی کنید اتاق کودکتان به اندازه خود فرزند منحصر به فرد باشد.

قاب کردن نقاشی‌های او بر روی دیوار، تزئین دیواری با کاغذ دیواری شخصیت داستانی محبوب او( از دزدان دریایی گرفته تا هری پاتر) یا آویزان کردن اسباب بازی محبوب او می‌تواند هویتش را تقویت کند.

 

[su_button url=”http://www.decoreto.com/%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/” style=”flat” background=”#61b43b” center=”yes” radius=”round” icon=”icon: external-link”]پیشنهاد مطلب : ابعاد اتاق نشیمن خود را دو برابر کنید[/su_button]

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن