خانه‌های درختی همیشه جذاب بوده‌اند، مگر نه؟ کمتر کسی است که از دیدن یک خانه چوبی هیجان‌زده نشود و به هر قیمتی نیم‌نگاهی به داخل آن نیندازد. شاید ذات چوب و آن حس خودمانی‌اش است که این احساسات را در ما برمی‌انگیزد، شاید به داخل یک درخت سفر می‌کنیم! یا شاید از بوی چوب مست می‌شویم و آرامش تمام وجودمان را در بر‌میگیرد!

با این اوصاف گمان می‌کنیم اگر به شما پیشنهاد یک خانه چوبی آن هم در دل این همه تکنولوژی را بدهیم، پاسخ منفی نخواهید داد.

از حق نگذریم، چوب خیلی گران است بنابراین به نظر می‌رسد داشتن یک خانه تمام چوبی بیشتر شبیه خیال است تا واقعیت. اما بیایید خودمان را دلسرد نکنیم و تا جایی که برایمان مقدور است از وسیله‌های چوبی موجود در بازار برای دکوراسیون خانه استفاده کنیم و لذت ببریم.
در این مطلب قصد داریم به شما پیشنهادهایی درباره این عنصر جذاب بدهیم و انتخاب را با توجه به بودجه و سلیقه بر عهده خودتان قرار دهیم. قبل از هرچیز، همانطور که می‌دانید ابزار‌های چوبی بسیار متنوع هستند؛ از دیوار پوش و کف‌پوش و میز و صندلی گرفته تا تخت و لوستر و پارتیشن و پرده. پس دستتان باز است چرا که چوب هم قواره تن دوستداران سبک‌های مدرن می‌شود و هم سبک‌های سنتی.

چوب‌های قابل استفاده در خانه انواع مختلفی دارند که در قیمت و شکل ظاهری و حتی بافت با یکدیگر متفاوتند پس لازم است در هنگام خرید هم نگاهی به جیبتان بیاندازید و هم سلیقه‌تان را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

چوب بلوط برای چه فضایی مناسب است؟

چوب بلوط جان می‌دهد برای کفپوش و مبلمان. با رنگ قرمز و سفید هماهنگی خوبی دارد و نسبت به سایر چوب‌ها با دوام‌تر است. و معمولا باب میل دوست داران سبک های کلاسیک و مدرن است.

کاربرد چوب راش در معماری

چوب راش، هم زیباست و هم دست به آچار! رنگش گاهی زرد خامه‌ای است و برخی اوقات قهوه‌ای مایل به زرد. به محیط نور و روشنی می‌دهد و نسبت به چوب‌هایی مانند چوب گردو ارزان‌تر است. از این چوب عموما برای دیوارپوش کردن فضا استفاده می‌شود.یک فضای دنج می‌خواهید؟ چوب کاج را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هم ارزان است و هم زیبا، بعلاوه بوی خوبی دارد که هم برای تزئینات مناسب است و هم دکوراسیون. کابینت‌هایی با چوب کاج حتما به دلتان می‌نشیند، آن را از دست ندهید.

کدام چوب برای دکوراسیون لوکس مناسب است؟

چوب گیلاس لاکچری ما همیشه برای دکوراسیون های لوکس به کار رفته است چرا که بسیار گران است پس اگر درنظر دارید خیلی هزینه نکنید این چوب را فراموش کنید در غیر این صورت بدانید برای مبلمان و درها بسیار پر‌کاربرد و شیک است. رنگ تیره اش چشم را به سمت خود می‌کشد و ارزش پولی که پای آن داده‌اید را دارد.

چوب گردو هم مانند گیلاس در خانواده‌ها قیمت بالاها قرار می‌گیرد. مناسب مبلمان و تخت و میز است و قطعا یک دکوراسیون مجلسی و فوق العاده را به منزلتان می‌دهد.

چوب افرا مناسب کفپوش

افرا آنقدرها گران نیست. چوب خوش‌تراشی است که مورد علاقه بسیاری از طراحان مبلمان است. رنگی سفید مایل به کرم دارد که همچون صدف می‌درخشد. برای کفپوش بسیار مناسب است بعلاوه از آن در اتاق کودکتان می‌توانید استفاده کنید.

چوب توسکا جنس سختی دارد و در شمال شرقی اقیانوس آرام، بین کالیفرنیا و آلاسکا یافت می‌شود.توسکای قرمز بسیار پرکاربرد است و برای کفپوش گزینه مناسبی است اما همانطور که گفتیم از مرز گذشته است و طبیعتا گران قیمت.

مزایای چوب ماهون در دکوراسیون

چوب ماهون نه ارزان است و نه گران. نسبت به کیفیت بالا و کاربردش مقرون به صرفه است.عموما برای ساختن درها یا دکورهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ظاهر شکیلش بسیار گران قیمت به چشم می‌آید.

کاربردهای چوب صنوبر

چوب صنوبر یا سپیدار هم مانند چوب کاج ارزان قیمت اما زیباست. برای مبلمان و برخی از دکورها قابل استفاده است و طرفداران بسیاری دارد.

نکته آخر اینکه در دکوراسیونی که در آن از چوب استفاده می شود بهتر است از رنگ های سفید و خنثی مانند رنگ خاکستری استفاده کنید و از پرده هایی از جنس حریر سفید که هارمونی خوبی با این فضا دارد غافل نشوید.  

 

 

 

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن