از هوشمند سازی چقدر اطلاعات دارید؟

در مورد خانه رویاییتان چه تخیلاتی در سر دارید؟ ممکن است در رویای خود خانه ای را تصور کرده باشید که به محض رسیدن لامپ اتاق ها روشن شود یا قهوه ساز قبل از بیدار شدن برایتان قهوه درست کند وحتی موسیقی مورد علاقیتان بعد از به صدا درآمدن آلارم صبحگاهی به طور خودکار پخش شود.باید به شما بگوییم اگر رویایتان این است، به رویایتان رسیده اید!
در واقع خانه هوشمند همان اتفاقی است که منتظرش بودید چرا که امروزه تکنولوژی همان غول چراغ جادویی است که تمام تلاشش را می کند تا نیازهای دوراز ذهن انسان را برآورده سازد.

وظیفه اصلی تکنولوژی

اما شاید به این موضوع فکر کرده باشید که فایده پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهای مختلفی که هر روز زندگی را برای بشر آسان تر می کنند در چیست؟ در یک کلام جواب این است: ” راحت بودن”!  انسان همواره به دنبال کشف ابزاری است تا بتواند زمان کمتری را صرف کارهای پیش پا افتاده ای همچون تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن مایکروفر برای گرم کردن غذا و… کند وبا این اوصاف وجود خانه های هوشمند شبیه یک معجزه برای اوست!

 

منظم تر زندگی می‌کنید

بعلاوه خانه هوشمند برای علاقه مندان به برنامه ریزی و نظم گزینه مناسبی است چرا که همان طور که از اسمش پیداست توانایی زمانبندی وسایل خانه را دارد و شما می توانید بسیاری از امور خانه را به خواست خود تنظیم کنید. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از این وسایل هوشمند، قابلیت یادگیری و تقلید از رفتارهای خاص شما را دارند، در نتیجه می توانید آن ها را با عادات روزانه خود آشنا کنید و خیالتان راحت باشد که کارها به صورت خودکار انجام می شوند.

ساماندهی مصرف انرژی

از طرفی با توجه به اهمیت کمبود ذخایرانرژی در جهان، دغدغه استفاده بهینه ازامکانات موجود امری ضروری است که در این مورد نیزخانه هوشمند با بهره گیری از ترموستات های هوشمند می تواند همان خانه ایده آل شما باشد.از طرفی خانه هوشمند امنیت بالایی را برای صاحب خانه خود به ارمغان می آورد چرا که حتی اگر دوربین های متعددی را در خانه نصب کنید، زمانی که دزد به خانه بزند، تماشای نحوه ی دزدی و خسارات وارد شده دردی را درمان نمی کند. اما سنسورهای درب و پنجره ی هوشمند و قفل هوشمند درب یک راهکار پیشگیرانه است که در صورت ورود افراد بیگانه هشدار می دهند و یا مانع ورود آن ها می شوند.

گیاهان، همیشه شاداب و سرزنده!

بعلاوه اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به گیاهان و به طور کلی فضای سبز دارید حتما در زمان سفر نگران پژمرده شدن و نابودی آن ها به دلیل عدم رسیدگی کافی می شوید اما در این مورد نیز خانه هوشمند در نبود شما و به وسیله کنترل از راه دور در زمانی که تعیین می کنید به گیاهان و گل ها آب می دهد و اگر لازم باشد کار کودهی را هم برعهده می گیرد.

با این وجود هر فرد با توجه به اطلاعاتی که در خصوص خانه هوشمند دارد با بخش های مختلف و مفهوم این خانه ها آشناست. اما در یک مفهوم کلی خانه هوشمند  به خانه‌ای گفته می شود كه ساکنان، امكان تنظيم و كنترل تجهيزات الكترونيكی منزل خود را از راه دور و نزديک داشته باشند و نيز بتوانند برنامه‌های مختلف و سناريو‌های متنوعی را برای آن تجهيزات تعريف و اجرا کنند. معمولا بخش های مختلف خانه هوشمند شامل كنترل دما، كنترل روشنايی، پرده‌های برقی و تجهيزات موتوری، سيستم مديریت مصرف انرژی، سيستم امنيتی، سيستم صوتی ، سيستم صوتی – تصويری و تجهيزات ارتباطی بين كاربران و سيستم می شود.

درحال حاضر خرید وسایل هوشمند و به شکل کلی هوشمند سازی یک خانه پرهزینه است اما از طرفی در صورت هوشمند سازی خانه قیمتش در زمان خرید بیشتر خواهد بود بعلاوه به نظر می رسد با مواردی همچون راحتی و رفاه، امنیت، صرفه جویی در انرژی و هزینه، سناریو پذیری و همینطور قابلیت کنترل از راه دور بهترین گزینه برای داشتن یک خانه همه چیز تمام هوشمند سازی آن باشد.

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن